Leta i den här bloggen

torsdag 24 november 2011

Dubbelpizza?

Sitter som ett litet kryss i min underbara teletubbiesdräkt i soffan och funderar faktiskt på att packa ihop och sova nu.

Idag har Linnea fyllt år vi har haft fika här hemma för släkten. Jag har sprungit runt på stan för att hitta en One piece åt henne. Jag har även varit på BVC med lillen och fått förmaningar om hur jag ska leka med ett barn som mitt. Tydligen inte som man leker med andra barn. Med mitt barn ska man leka tråkigt, med en leksak i taget, annars blir han för uppspelt eftersom han har så oerhört mycket energi, det lilla trollet.

Antagligen tar han all energi från sin fromma moder eftersom hon inte har någon kvar alls..

Jag har även lärat åka genom hela stan för att köpa en hjälm åt min kära lilla odåga på order från syster på BVC.

När hon såg honom försöka ställa sig upp mot hennes kontorsstol samtidigt som han i vanlig ordning viftade på sin högra strumpa, som han dragit av foten, under den korta tiden som jag och syster hade hälsat och sagt att "det var visst väldigt milt väder ute idag " var hon tydlig med att mitt barn MÅSTE ha en hjälm på sig så ofta som möjligt.

Så nu får alltså min son bara leka tråkigt och med en hjälm som är ovanligt lik en tropikhatt på sig hädanefter.

Efter att gästerna gick så badade jag mitt numera hjälmbärande barn (inte i badet då), medan Jimmy åkte för att köpa pizza till hela familjen. Jag ville ha en lika dan som honom, dvs en med oxfilé och bea på.
En lätt uppgift kan man tycka men som vanligt så blir det bara knas när min "bättre hälft" beställer mat.

Jag har under våra ynka 2 år ihop, fått pizzor med både räkor och snuskig, stark korv på, trots att detta är saker jag verkligen avskyr. Denna gång var inte ett undantag.

Ikväll kom han hem med en dubbelpizza (någon som känner till denna nymodighet i pizzavälden? för mig är företeelsen helt ny).
Varför skulle jag vilja ha två pizzor ovanpå varandra när jag vet hur tjock jag kommer bli när jag äter en med endast ett lager?
Hur som helst så lyfte jag på det övre lagret på denna "pizzatårta" och vad ser jag där? JO som jag anade, skitäckliga små burkräkor.. Jag blev en extremt arg, stor, farlig och hungrig Teletubbie och en ännu argare Jimmy fick åka tillbaka och skälla på en pizzabagare som tydligen extraknäcker som konditor när andan faller på.
Linnea öppnar sina paket i morse

Jag och min finaste innan vi for till BVC idag

Linnea vart riktigt nöjd med sin nya One piece. Hon ska ha den till skolan imorgon. Undrar om jag ska gå och hämta henne på eftermiddagen i min?

Godnatt gott folk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar