Leta i den här bloggen

lördag 19 mars 2011

Falskt alarm!

Efter att inte ha registrerat några rörelser från grodan på hela dagen och eftersom jag är så förkyld så ringde jag till förlossningen kl 22.00 ikväll. En snäll barnmorska som hette Inger svarade och hörde min oro och sade att vi skulle komma dit på momangen så skulle de kolla upp det.

Snälla Inger tog emot oss vid dörren och visade in oss på ett litet rum där jag fick lägga mig på en brits och blev fastspänd vid en apparat som skulle visa bebisens hjärta, min puls och eventuella sammandragningar. Jag låg fastspänd vid apparaten i 30 minuter och sedan kom Inger tillbaka och berättade att bebisen mår bra och vi kan åka hem.

På vägen hem stannade vi vid GDG för att köpa lite dricka och Jimmy (som gick in för att handla) vart bjuden på kaffe av expediten efter att han beklagat sig lite över sin lördagskväll..

Nu är vi hemma igen iallafall. Skönt att kunna slappna av och veta att lillen mår bra trots min ihärdiga förkylning..

2 kommentarer:

  1. Det var inte Jonas A:s mamma? Henne träffade jag någon dag innan jag födde Lykke-Lie. Har för mig att hon heter Inger.

    SvaraRadera
  2. Men herregud! Nu när du säger det så är det klart det var hon. Jag sade till Jimmy när vi åkte därifrån att jag kände igen henne jättemycket. Hon var fantastisk hur som helst :)-

    SvaraRadera