Leta i den här bloggen

måndag 14 mars 2011

Nostalgi är att damma av något gammalt och göra det till något bättre än det faktiskt var. Detta har jag hört någon säga (kan ha varit Gert Fylking) men det är nog ganska sant.

När man längtar efter sommar, sol, bebis och att bli sig själv igen så är det lätt att bli lite nostalgisk över gammalt och sitta och glo på gamla bilder på mobilen från en tid när jag och Jimmy nyss hade träffats. Innan flytt, rust, 3 månaders konstant illamående, foglossning, ryggont och annat festligt. Jag vet ju att jag vill aldrig gå tillbaka och ha allt ogjort för jag och Jimmy väntar på något fantastiskt men man får väl längta till att man kan gå tillbaka lite smått till den gamla tiden. Kunna ta ett glas vin med vännerna, gå på en promenad och inte se ut som jag åkt på en allergisk reaktion dygnet runt...

Här följer ett litet axplock av bilder från den tiden innan allt begav sig...

Jag och Jimmy på väg på fest
Tudor njuter av sommar och sol på mammas och pappas gård
Jimmys föräldrars fina stuga.. Där ska vi vara mycket i sommar med bebis :)
Jag hemma i Jimmys gamla lägenhet
Jag i min gamla lya på staketgatan
Jag jobbar
Jag och Emelie på en av våra utakvällar

Nykär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar