Leta i den här bloggen

fredag 11 mars 2011

I dag har jag myst hemma hos Fia och lilla charmiga Judith nästa hela dagen.
Hon är så jäkla söt när hon sitter i sin stol och har hela ansiktet full med smör (hon skulle lika gärna kunna vara min :)). Men jag ser ju helt klart att det är mer krävande att ha en 1 åring än det är att ha ett spädbarn.

När jag var och hälsade på dom när hon var nyfödd fick man sitta och snusa på henne, nu drar hon en i håret och suger på mobiltelefonen när man försöker få sig en kelstund. En liten stund fick jag ha henne i knät och hon satt stilla och tittade på "Teletubbies" som helt klart verkar vara en favorit.

Efter en riktig långfika mötte jag upp J på Willys för att göra veckohandlingen. Mötte an gammal arbetskamrat som reflekterade över att jag såg väldigt "fyllig ut" men verkade inte koppla att jag var gravid. Går det att missa?? Tydligen!

Nu har vi ätit fredagsmiddag. Tudor och Jimmy delade på musslor i grädde och vin och jag gjorde en fetaostsallad. Jimmy gjorde även ett bröd han sett på "halv 8 hos mig" i veckan som var himmelskt. Nu blir det på spåret och sedan skavlan :)


Judith och jag på den tiden man fick gosa hur mycket man ville och hon hade inget val :)

Jimmys musslor i vin och grädde

Jag har blivit ännu mer rdhårig under denna graviditet. Tyvärr har inte skruvlockarna från barndomen kommit tillbaka vilket jag hoppades lite på när jag plussade..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar