Leta i den här bloggen

fredag 18 mars 2011

Storlek 36-44 :)

Jag älskar att följa bloggar på andra gravida kvinnor tex Ebba von Sydow och underbara Klara (som visseligen fått sin bebis nu).
Det är så roligt att känna igen sig i allt de skriver men en sak har vi inte gemensamt. Det här med att shoppa gravidkläder känns bara onödigt och hopplöst känner jag.
Så medans dom frotterar sig i nya gravidkoftor, klänningar och annat fint så stånkar jag inne i min garderob och försöker få ihop en outfit som fungerar av det som redan finns där.
Självklart så kanske de ser lite mer moderiktiga ut än mig men jag är mest bara bekväm och vill hasa runt i Jimmys mysisar (som jag förövring längtar efter så jag får ångest om jag inte fått ha dom på mig en dag).

Till min fördel, i denna skattjakt i min garderob, var och varannan dag är min variation av storlekar som hänger på mina galgar. Mina storlekar går mellan 36 och ända upp till 44 på vissa plagg och de större storlekarna kommer ju plötligt till användning igen. Har jag tur så kan jag lägga undan dom igen några månader efter jag fått min lilla prins :).

Idag bär det av till Barnmorskan för att lyssna på hjärtljud och mäta magen.
Jag har tillfället till ära grävt fram en gammal "Gina tricot" kofta från hösten 2009. Jag vet att min kära mor verkligen avskydde dessa koftor, som var och varannan lite småmullig kvinna bar då men den är fantastiskt skön och den bästa upptäckten jag gjorde när jag hittade dom var... Jag har den i varje färg :).


På väg till Barnmorskan.

Jättemagen ska mätas. Vecka 32



Ha en bra dag vänner :)

2 kommentarer: