Leta i den här bloggen

tisdag 22 mars 2011

Vår!

Alltså hur gör ni?

Idag skulle jag ner till stan och mysa i solen med Marie T, en klasskamrat från gymnasiet. Solen sken och det måste varit 10 grader varmt ute märkte jag när jag gick med Tudor på promenad innan jag skulle åka, så jag förstod att det var dags att lägga undan den gamla svarta vinterjackan som jag gömt mig i hela vintern..

In i garderoben igen och slita bland mina vårjackor från "spring past".
Hittade en rosa vindjacka från förra våren och en trench coat, märke "STOCKHLM" från en svunnen tid i Göteborg som båda satt "okej".
"Okej" om man får använda det uttrycket när det inte finns en chans i helvetet att kunna stänga igen dom.
Att kunna stänga en vårjacka när vindarna ligger på är (för mig iallafall) ganska fundamentalt så en vårjacka för preggosar vart ju plötsligt väldigt akut.

Det slutade med att jag köpte en mossgrön pjäs från "mamalicious" som antagligen inte är den snyggaste jackan jag haft, men jag får ju iallafall igen den över bebismagen och då är den bra nog för mig.. De andra jackorna åker nog på någon gång då och då i vår dom med, förutsatt att det är varmt nog att ha jackan öppen.


Rosa Vindjacka från förra våren (ej knäppbar)


Trench coat från STOCKHLM, årsmodell 2007 (Ej knäppbar)
På väg till stan i ej knäppbar jacka
Söta Marie på bocken

Den gröna jackan som ska värma i vår :)

2 kommentarer:

  1. Och nej jag är inte gravid! :)
    Har bara en massa kärlekshull! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha... Mer att älska Marie :)

    SvaraRadera