Leta i den här bloggen

onsdag 23 mars 2011

My man the "feeder"

Idag har det varit en riktig skitdag...

Det började redan igår kväll med ont i hela kroppen, Ryggmuskulaturen bränner när jag varit upprätt för länge och lägger jag mig har jag svårt att hitta en skön ställning, för att inte tala om hur svårt det börjar bli att komma upp från liggande ställning nu.

Jimmy den stackarn, som innan denna graviditet hade smeknamnet "solstrålen" på mig, får leva med att jag stånkar och stönar, gnäller och vankar.

"Åhåjaja" är ju ett uttryck som jag inte använt allt för frekvent innan graviditeten, men är något jag gärna gnyr ur mig när jag likt en gammal alkoholist med svåra ledproblem försöker ta mig upp ur soffan snabbt nog för att inte kissa på mig, när grodan sparkar mot blåsan. Jag kör upp mina svullna fötter i hans famn och säger "MASSERA" i tid och otid, och jag gör det knappast på ett charmigt sätt.

Han gör vad han kan, min älskade man. Idag hörde han på mitt tonläge, när han ringde från jobbet, att jag inte hade fått sova inatt så då han bestämmer sig för att komma med en liten muta för att jag ska lysa upp lite innan han kommer hem från jobbet.

Det är ju inte den mest nyttiga humörsmutan jag fått, men båda han och jag vet att den gör jobbet.
Men jag fick lova honom att inte sätta i mig allt på en gång. För då blir det motsatt effekt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar