Leta i den här bloggen

fredag 4 mars 2011

Sömn... Ett minne blott?


Sova verkar vara en lyx jag kommer återse om några år nu känns det som. Helt omöjligt att få en blund redan nu med alla de störande momenten som rör sig i huset.

Det börjar med att Jag och Jimmy går och lägger oss kl 11. Vi läser en stund och släcker vid ca 11.30. Tudor som sovit som en liten gris hela kvällen (förutom de korta stunder han lämnar varma plats i soffan för att äta eller leka) känner sig inte alls sugen på att få någon ro.
Efter han har får prova både mitten av sängen, höger fotända, vänster fotända, hans filt på golvet nedanför sängen, den mjuka mattan mitt i sovrummet och fårskinnet brevid min sida sängen, släntrar han ut till hallen för att inta sin korg.

Jag går upp och kissar sådär en gång i timmen och när kl slog 3 inatt så kommer Tudor tillbaka, ledd av Nea som tyckte han skulle vara i vårt rum.

Samma procedur som tidigare upprepas men denna gång somnar han på sin filt på golvet.

Kl 04.00 efter ännu en kissrunda för mig så ville Tudde tydligen komma upp i sängen. Han frös lite för han makade sig in under ett täcke och slocknade som ett litet ljus. Värre var det för mig, nu mådde jag illa. Det betyder att jag måste äta något annart så kommer jag med säkerhet kräkas inom en kvart, en banan blev räddningen. Efter bananen var det dags att kissa igen. Kommer tillbaka till sängen och märker då att den lilla besten jag har i magen har vaknat (troligen av att jag spolade i kranen eller nått sånt) och nu är han på sparkhumör.

Så ligger man där kl 05.00 igen. Helt omöjligt att somna om. Tudor snarkar som en liten gris, Jimmy lika så, men J har en särskild förkärlek för att slänga med armbågarna åt sidorna när han sover, man får alltid vara beredd att ducka eller värja sig när han är på det humöret. Och den lilla i magen som verkar gjort det till en sport att sikta in sina sparkar på min kissblåsa...

Inte förrän Jimmy går till jobbet 07.20 som jag får mig en liten blund. Detta är dock ett kortvarig nöje då jag vaknar 40 minuter senare av att Linnea inte får på micron i köket.. Bara att gå upp antar jag.

Nu sitter jag i vardagsrummet och tittar tomt in i tv rutan då Nea har slagit på disney channel. Det stör mig nått vansinnigt att dagen barnprogram antagligen är gjord av helt hjärndöda människor. Dessa idiotiska program bara späder på den ytlighet som ligger över vår generation som en svettig filt. Vart fan ska världen ta vägen?

Idag blir det en lunch på stan med Semlan och sedan ska jag och Nea se "Trassel" på bio.
Kanske kan sova en stund på bion...

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera